Svar på frågestund!

Publicerat den i .

Postat av: Emma
Hej, Är ni glada att Nellie Berntsson har skrivit om er på sin blogg??
Har det hjälpt er att få fler kunder när Nellie har skrivit o änkat om er ??


Svar: Klart det är kul att folk gillar Kimstore och skriver om det, så absolut! :) Självklart är det en stor fördel då till exempel folk som inte hört om Kimstore innan kan få
upp ögonen för det genom att stora bloggare skriver om det! :)


Postat av: isabelle
hej! jag har 2 frågor:

1.alla kläder du har på dig på korten är det dina som du har fått från kimstore eller har du bara lånat dom? 2.hur väljer ni/du vinnaren i en tävling? lottar ni eller läser ni motiveringarna ? kram isabelle :)



Svar: Nej inte alla kläder jag har på mig, men jag har fått en del :)
Det är olika hur jag väljer vinnaren, oftast lottar jag men om det är med en motivering,
som till exempel med skönhetstipsen, så väljer jag den jag tycker är bäst :)


Postat av: johanna
Vad är det för skillnad på dom 2 usa bikinisarna?



Svar: Färgerna och motivet skiljer sig. Och den ena kan man vända på så den blir rak istället för twisted vilket gör att du får 3 olika bikinis i 1 :)

 

Postat av: Emily le
Besriv dig med 3 ord? :)



Svar: Oj vad svårt! Hm, får nog bli: glad, virrig och rolig.


Postat av: melina
hur lång är du och hur många år?



Svar: Jag är 22 år och 175 cm lång.


Postat av: Michelle
Vilket är ditt favoritplagg från kimstore? Behöver inte vara något du har.


Svar: Svårt!! Men just nu är det korströjorna i vitt och svart. Sjukt snygga och bekväma!







Postat av: Emina
Vad exakt gör du på kimstore?
Praktik eller riktigt jobb?
Och hur började du jobba/praktisera där?
Hur gammal är du?
Får du någon rabatt som "anställd" på sakerna på kimstore?



Svar: Det är olika! Det jag gör mest är att modella och packa ordrar, men får även ta produktbilder, lägga upp nya produkter på shoppen, svara på mail, vara med och ge förslag till inköp osv. Det är en praktik jag har, men känns mer som ett jobb! Jag började där genom att min pojkvän känner Kim och hennes pojkvän. Ja jag får rabatt om det är något jag vill ha :)


Postat av: Julia
Om du kollar på tv vad kollar du helst på då? :)


Svar: Har ingen serie jag följer direkt just nu, men jag älskar Så mycket bättre! Annars gillar jag Grey's Anatomy
och Desperate Housewives. Mina absoluta favoritserie genom tiderna är Förhäxad!


Postat av: ida
vad är ditt absolut roligaste minne? :)


Svar: Oj vilken svår fråga! Finns så många!
Det första jag kommer att tänka på var när jag och min pojkvän ganska nyligen hade träffats
och skulle gå ner och röka på min gård där jag bodde förut. Det var för ungefär ett år sen så det var ju ganska kallt ute men vi gick ändå ut barfota (!), när vi skulle gå in igen inser vi att vi glömt nyckeln (min dörr låste sig själv när man stänger den). Klockan var dessutom ungefär 11 på kvällen.. Slutade med att vi fick ringa och väcka min mamma, GÅ hem till henne barfota och hämta nyckeln.. Tur att vi bara bodde ca 10 minuter från varandra, haha.. Påvägen var det även några idioter som kastade en mugg med cola på oss från en bil. Haha det är ett roligt minne!


Postat av: Clara
Varför började ni sponsra Nellie Berntsson och vem "hittade" henne? Varför vill du jobba med mode och kläder m.m just? :)



Svar: Kim hittade henne genom Paow. Hon gillade vårt sortiment och vi gillade henne.

Bloggar är ett jättebra sätt att marknadsföra sig själv och sitt företag! Det är ungefär som att sätta en annons i en tidning, man når ut till många människor. Så därför är bloggar något som är väldigt hett just nu för företag.

Jag tycker det är väldigt roligt med just kläder och skönhet, jag följer inte modet till punkt och pricka utan tycker
det är kul att blanda med sin egen stil. Jag är nog väldigt "tjejig" helt enkelt som tycker om allt som har med skönhet att göra.


Postat av: Petra Stenberg
Kommer ni börja ha presentkort som man kan köpa nu till jul? :)

Kram!



Svar: Absolut, det ska vi fixa!


Postat av: Joanna
Vilka är dina 5 stora och viktiga mål du har inför framtiden?


Svar: Också en svår fråga haha! Jag har fortfarande inte riktigt koll på vad jag vill ha eller göra i framtiden,
är ju som tur var ganska ung än så länge haha. Men det jag kan komma på just nu är att jag vill skaffa
barn och gifta mig och så vill jag ju såklart jobba med mer Kimstore och se det växa ännu mer! :)


Postat av: Mathilda
Vad är du för stjärntecken?



Svar: Jag är Tvilling, en väldigt typisk sådan tror jag :)


Postat av: Linda
Vad kommer namnet "Kimstore" ifrån? :)



Svar: Tjejen som äger Kimstore heter Kim sen så tyckte hon att det klinga bra att lägga till Store :)


Postat av: Anni
Vad tycker du bäst om med ditt jobb?


Svar: Allt! Det är kul att få vara en så stor del av det, jag får vara med och tycka och tänka och det är jättekul!
Sist fick jag vara med och göra inköp och det var jättekul! Korströjorna till exempel hittade jag! Det här
är nog drömjobbet för dom flesta! :)


Postat av: Naami
hurudana blogginlägg läser du helst om? :) eller läser du andras bloggar över huvudtaget? :D


Svar: Jag gillar bloggar som är personliga, läser inga renodlade modebloggar, utan gillar när det är lite blandat.
Läser rätt många bloggar, oftast via mobilen i badet hehe!


Postat av: sabina
Vad är det som säljs mest på Kimstore?


Svar: Det är väldigt olika och kan variera men just nu skulle jag säga att det är bh:arna! Verkligen jättepopulära
och jag har skaffat en själv :) Sen säljs Lashtoniic och lösögonfransar alltid bra.


  


Postat av: jessika
Hej, ditt hår ser alltid så nytt och fint ut, hur gör du för att det inte ska slitas? :)


Svar: Oj tack vad roligt att höra! Sanningen är att jag är sämst på att gå till frisören och klippa mig,
var ett år sist, aja baja.. Så ska boka en tid snart! Annars försöker jag ha värmeskydd i håret innan
jag plattar det och fönar sällan håret utan låter det självtorka. Jag tycker det är kul att pyssla med håret
och prova olika skönhetstips osv så det är väl en fördel! Men som sagt, en klippning behövs!



Postat av: elin
skulle ni kunna tänka er sammarbeta med mindre bloggare?:)



Svar: Det beror på vad du menar med mindre. Men vi har samarbeten med bloggare redan idag. Om man är intresserad så kan man alltid maila sen plockar Kim ut dem hon tycker är intressanta. Tyvärr kan vi inte svara på alla samarbetsmail som kommer in då det dagligen är hur många som helst.

Postat av: Emmy
Gör du något speciellt för att ta hand om ditt hår? Hur ofta tvättar du det? :)



Svar: (Se ovan) Jag tvättar håret varannan dag ungefär.


Postat av: Elin
Du blir skickad till en öde ö.. Du får BARA ta med dig fem saker. Vad?


Svar: Okej, om jag borser från personer och bara väljer materiella saker..
En bra bok, mitt gosedjur Ludde, julmust, en hängmatta och kanske en kniv.
Usch får panik bara jag tänker på det, haha skulle aldrig överleva!


Postat av: maria
är du en hund- eller kattmänniska?! :)



Svar: Jag är nog en hundmänniska, är egentligen inte djurmänniska överhuvudtaget


Postat av: Sofia M
hur kommer det sig att du startade kimstore? :)


Svar: Bra att denna fråga kom upp så det kan redas ut, det är alltså inte JAG som äger Kimstore!
Viktigt! Jag är praktikant och allt-i-allo :)


Postat av: Best Of Music - Musikblogg
När började du blogga?


Svar: Jag började blogga för Kimstore i oktober men har bloggar ett par år innan privat,
mest som en dagbok.


Postat av: carina plate
vad tror du att du gör om fem år



Svar: Svåra frågor här hörrni! Jag tror iallafall att jag har barn då. Sen låter jag resten bli en överraskning :)



Kommentera inlägget här:

NAMN
E-POST
BLOGG

KOM IHÅG?
RSS 2.0