Tävling! Sminkpalett från Kimstore

Publicerat den i .
Nu kör jag igång ännu en tävling! Den här gången kan ni vinna en stor sminkpalett 
med hela 120 ögonskuggor från Kimstore.se! Den här gången vill jag att ni skriver erat bästa skönhetstips!
Kan vara en ansiktsmask eller bästa sättet att få sminket att sitta en hel dag, låt fantasin flöda!
Glöm inte att skriva med er mailadress. Tävlingen avslutas 26/10.



 
 

isabelle

Avokado för torr hud
Ta en mogen avokado, gröp ur den och mosa i en skål. Smörj in dig med avokadokrämen och låt verka i 20 minuter. Skölj och din hud är garanterat mjuk igen.


2012-10-19 @ 18:36:17
Linnea Persson

Denna palett hade jag verkligen velat vinna!
Mitt bästa skönhetstips handlar om ögonen som jag gillar att lägga mest fokus på.
Jag har till fördel naturligt långa ögonfransar så böjer alltid upp dem innan jag gör de till liknande "lösögonfransar" sedan lägger jag vit eyeliner i undre fransrad för att göra de större, och brukar köra mycket på rostfärgat eller guldig sotning som framhäver mina blåa ögon :)


2012-10-19 @ 18:55:48
Petra Stenberg

Jag är med och tävlar!

Jag hade väldigt dålig hud förut och fick ofta finnar, men har lärt mig nu att ta hand om ansiktet.

Mina bästa tips och som jag själv använder är:
- Använd bara mineralsmink när det gäller typ foundation och puder, är mycket bättre för huden.
- Tvätta alltid ansiktet ordentligt när du har haft smink och använd finnmedel. Jag brukar använda hydrokortisonsalva när jag börjar få finnar eller har haft smink, motverkar faktiskt finnar, iaf för mig.
- Försök att undvika att ha smink och du bara ska vara hemma en dag och slöa framför tven tex. Din hud blir slätare av det.
- Aco acnelösning är bästa medlet mot finnar och acne.

Har sällan finnar tack vara dem här tipsen :)
Kram!


2012-10-19 @ 19:43:49
BLOGG: http://candyliips.devote.se
isabelle A

jag hade jätte gärna vilja vinna denna sminkpalett! för jag har så ont om ögonskuggor så skulle varit väldigt kul, jag hade delat den med min dotter, det passar ju så bra till halloween nu när man ska sminka sig :)

men mitt bästa skönhetstips: Vill du ha ett snyggt, naturligt svall på håret så sätt upp det i knutar, 1-3 st under tiden som du tex. gör i ordning och sminkar dig. Sist av allt släpper du ut håret och fixar med lite hårspray. Kanon snyggt!


2012-10-20 @ 11:30:13
Emina

Mina bästa skönhetstips:

Ta en peppermint tepåse i kallt eller varmt vatten, ta ut tepåsen och sedan hälli teet i en ren sprayflaska. Spraya varje dag lite i ansiktet så kommer du känna dig väldigt fräsh!

Borsta inte bara tänderna, utan också läpparna sisådär 2-3 ggr i veckan. Dina läppar kommer få mer färg och vara lenare!


2012-10-20 @ 12:51:34
BLOGG: http://eminas.se
Ida Gustafsson

Jag skulle jätte hjärna vilja vinna paletten!
Därför ska jag tipsa om en jätte bra läpp produckt som finns att köpa på apoteket.Det är som ett läppsyl fasst det ser ut som ett glittrit läppbalsam det kostar 30:- det var mitt lilla tips kram Ida


2012-10-20 @ 19:55:25
BLOGG: http://idizzfoto.devote.se
Emilia M N

Detta tänkte jag tipsa dig/er om :)

citron-socker mask:

Det ända man behöver göra är att mäta upp en lagom mängd socker som man tror ska täcka hela ansiktet sen häll på citronsaft i sockret. Hur mycket citron man ska ha beror ju på mängden socker men allt socker ska vara fuktigt av citronsaften. När du blandat ihop dessa så ska du applicera på det som vanlig peeling i hela anisktet sen skölja av.


Saltvattenspray:
Finns att köpa på vanliga affärer (ex: h&m ). Det ger en skön yta på håret. Jag använder det på sommaren :)


Älskar din blogg! Läser den hela tiden!! !:D <3


2012-10-20 @ 21:42:52
BLOGG: http://emiliamillesson.blogg.se
Linnéa

När jag har fyllt i och borstat mina ögonbryn så brukar jag ta lite lite vanligt vaselin på fingertopparna, värma upp det och sen fixera formen på ögonbrynen. Fungerar utmärkt! :)


2012-10-21 @ 16:47:04
Cazandra

Är du som jag och hatar att ha korta naglar eller när dina vanliga långa naglar bara går av eller har du avskavt nagellack som du aldrig orkar fixa? Gelélack är min nya bästa vän. investera ett gelékit från Orly. Du kommer inte att ångra dig. Finns här: http://eleven.se/orly-nail-lacquer-smart-gels-starter-kit-21979.html Perfekt för småbarnsmammor som mig (fick min dotter när jag var 15) min dotter är nu 2 år och ibland kan det vara skönt att äntligen få unna sig något riktigt fint, dessutom håller dem väldigt länge!


2012-10-22 @ 10:25:56
Isabelle

Är gärna med och tävlar!

Mitt bästa skönhetstips är för alla er med torra läppar: Ta en klick honung och blanda med lite strösocker. Kleta det på läpparna och skrubba försiktigt innan du tvättar bort det. Läpparna blir mycket mjukare.


2012-10-23 @ 17:22:19
Nathalié - Äntligen gravid <3

Åh jag är med =)

jag har haft stora problem med akne under tonåren och även rosacea. allting har känts hopplöst med hyn och har haft urkasst självförtroende p.g.a mina problem med hyn. Men så började jag använda produkter som var baserade på mjölk! tex rengöringsmjölk är toppen mot känslig hy (särskilt när man har rosacea eller akne).

det har lindrat mina besvär och det är viktigt att hitta produkter som passar ens hy :).

om man har torra fötter så kan man bada fötterna i ljummet vatten som man har i lite vanlig grönsåpa i. det mjukar upp och man ska inte skölja av fötterna innan utan bara badda rent dem med en handduk. samma kur är även bra för hundar som har problem med torra trampdynor och svamp mellan sina små håriga tår.

kram nathalié


2012-10-23 @ 17:34:04
BLOGG: http://yarp.blogg.se
sanna hyvärinen

Mina bästa skönhetstips:
- Doppa nymålade naglar i iskallt vatten, så torkar det direkt och det blir blankare, och det som är utanför lossnar nästan direkt.

- Måla mönster med nagellack på en plastficka och vänta 3 timmar så blir det små nagelstickers att ha på naglarna.

- Hårföna din ögonfransböjare för bätte resultat. Och sov med vasselin på ögonfransarna för längre & tjockare fransar.

- Ställ in din ögonkräm eller ansikts kräm i kylen för att på morgonen smörja in dig under ögonen så försvinner dina påsar direkt.

- Shampoonera 2 gånger istället för en gång så håller sig håret renare 2 dagar längre.

Det är mina 5 bästa! Ha det bra! PUSS


2012-10-26 @ 16:39:33
BLOGG: http://socosy.blogg.se/
Hanna

Okej jag har några små skönhetstips i väskan!

Hår: I duschen ska man använda vänliga produkter för håret, utan alkohol och sånt äckel. Först tar man Schampoo som Öppnar hårstråna och rengör lite, sen en hårinpackning i hela håret som vårdar. Låt den sitta i ett tag, ha håret inlindat i en varm handduk i en timme också om man vill. Sjölj ur det och i med balsam sist som sluter hårstråna. För att få håret lent kan man avsluta det i en kalldusch. Det kalla vattnet sluter hårstråna så dom blir lena.

Naglar: Massera naglarna varje dag, man kan också använda en nagelolja, jag använder mig utav depends myrrholja. Jag brukar ha en pall utanför duschen och när jag har i inpackningen brukar jag kleta på lite myrrholja på naglarna och massera in samtidigt som jag sköljer ur håret. Nu på vinter kan man använda en nagelkräm flera gånger per dag så naglarna inte blir torra och samma med nagelbanden.

Läppar: Har du torra läppar? Blanda honung och socker och smeta på läpparna, låt det sitta på ett tag skölj av och smörj in läpparna med lypsyl, idomin eller något annat.

Lite småtips som jag använder mig av, fungerar super! Finns massa mer jag har bak i sminkväskan men det får räcka nu! Kram


2012-10-26 @ 16:44:40
BLOGG: http://hannawestiin.blogg.se
Hanna

Okej jag har några små skönhetstips i väskan!

Hår: I duschen ska man använda vänliga produkter för håret, utan alkohol och sånt äckel. Först tar man Schampoo som Öppnar hårstråna och rengör lite, sen en hårinpackning i hela håret som vårdar. Låt den sitta i ett tag, ha håret inlindat i en varm handduk i en timme också om man vill. Sjölj ur det och i med balsam sist som sluter hårstråna. För att få håret lent kan man avsluta det i en kalldusch. Det kalla vattnet sluter hårstråna så dom blir lena.

Naglar: Massera naglarna varje dag, man kan också använda en nagelolja, jag använder mig utav depends myrrholja. Jag brukar ha en pall utanför duschen och när jag har i inpackningen brukar jag kleta på lite myrrholja på naglarna och massera in samtidigt som jag sköljer ur håret. Nu på vinter kan man använda en nagelkräm flera gånger per dag så naglarna inte blir torra och samma med nagelbanden.

Läppar: Har du torra läppar? Blanda honung och socker och smeta på läpparna, låt det sitta på ett tag skölj av och smörj in läpparna med lypsyl, idomin eller något annat.

Lite småtips som jag använder mig av, fungerar super! Finns massa mer jag har bak i sminkväskan men det får räcka nu! Kram


2012-10-26 @ 16:44:48
BLOGG: http://hannawestiin.blogg.se
Emilija

Skulle va jätte kul att vinna! Men mitt bästaskönhetstips är : jag älskar min hårfärg och mitt skönhets tips för att framhäva mitt kastanjbruna hår är att ta mörk röd ögonslugga med lite guldig ögonskugga till!:) de va mitt tips


2012-10-26 @ 16:45:21
BLOGG: http://Emilijaaa.devote.se
Sandora

Kul! :) Skulle vilja vinna så gärna!

Finns så många ansiktsmasker man kan göra, men den jag brukar köra mest på är honung! Smeta ut det i ansiktet och låt verka i ungefär 20 minuter. Glöm inte att tvätta rent ansiktet ordentligt innan. :) Och att använda den lite mer fasta honungen kan vara bättre, annars rinner det rätt ordentligt! Hyn blir återfuktad och superlen! :)

Sen vet jag att honung är bra till mycket annat. Har man fått exempelvis brännsår ska man lägga honung på, då det stimulerar läkningen. Man kan ha det i badvattnet, ca 1 dl, då det gör din hud len och fin.
Att ha honung i håret är super! Blanda i lite honung i din hårinpackning, låt verka ca 15 min och skölj sen ur.

Mitt sista tips jag tänker lägga upp här är en produkt från ACO. Vi har alla varit med om den där djupa finnen som gör så ont! Tillslut är det svårt för många av oss att inte klämma den. Känns ju som den kommer explodera när som helst ändå! Tyvärr blir vi lika besvikna varje gång... det blir bara värre av att klämma. Nu har den här finnen börjat vattna och du kan inte sminka över, eftersom det bara fortsätter rinna. Först och främst... ta lite alsolsprit på en pad och badda. Detta torkar ut sår. När du sen ska sminka dig, använd då ACO's Spotless Treating Cover Stick. Denna produkt döljer bra och även den torkar ut. :) Skitbra! Då kan du sen sminka över utan att oroa dig över bakterier.


2012-10-26 @ 16:54:30
BLOGG: http://nattstad.se/Sandoraa
Ida

Mitt bästa skönhetstips och ego-boost är glänsande ben!

Vem vill inte ha mjuka, lena och glittrande ben?
Allt man behöver göra är att raka benen i duschen och efter det scrubba kroppen milt med ett par skrubbhandskar och mild, fräsch doftande tvål. Efter duschen ska man tänka på att torka kroppen med baddande rörelser och återfukta huden med en riktigt återfuktande kräm. För lite extra lyx kan man välja en kräm med lite brun utan sol så att man känner sig solbränd och fräsch när höstmörkret väller in!

Vill gärna vinna paletten då jag går hemma pga gravid illamående. Kan varken jobba eller träna som jag brukar och smink är min största passion och att vinna hade gjort mig både sysselsatt och lycklig om dagarna!


2012-10-26 @ 16:57:39
Elin

Jag är med :)

en väldigt enkel men effektiv peeling kan man göra av socker och olivolja, man tar och blandar socker och olivolja efter behag och blandar ihop det. Kan användas till både kroppen och ansiktet och efteråt blir huden alldeles len och mjuk.

Ansiktsmask av kanel och honung
ca. 1msk honung
1tsk kanel
1tsk olivolja

Blanda ihop ingredienserna och lägg blandningen i mikron i några sekunder så att blandningen blir rinnig. Pensla på ansiktet och vänta i ca. 20 min. Tvätta av med ljummet vatten.


2012-10-26 @ 16:59:58

Kommentera inlägget här:

NAMN
E-POST
BLOGG

KOM IHÅG?
RSS 2.0